لوگونشان
چگونه طراح لوگو موفق شویم؟

چگونه یک طراح لوگو شوم؟ آیا مناسب این حوزه کاری هستم؟

جدول محتوا

در این مقاله می خواهیم راهنمایی باشیم برای کسانی که به حوزه طراحی و دیزاین لوگو علاقه مند هستند و اطلاعات کمی در این زمینه دارند.بنابراین اگر به دنبال این هستید که دریابید که چگونه می توانید یک طراح خوب در صنعت لوگو شوید و با ویژگی های یک طراح خوب آشنا شوید در صفحه مناسبی قرار گرفته اید.

خدمات طراحی لوگو در واقع یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین قسمت های حوزه طراحی گرافیک است چرا که طرح شما مستقما با روح و مغز مردم گره می خورد و سالها در ذهنشان ماندگار می شود.به دلیل جذابیت بالای کار و البته درآمد خوب طراحان حرفه ای تقاضای ورود به این حرفه سال به سال افزایش می یابد از این رو بر آن شدیم که قبل از هرگونه تصمیمی یک سری اطلاعات ضروری و مهم  به شما انتقال دهیم.

مراحل تبدیل شدن به طراح لوگو موفق از صفر

1. مفاهیم پایه دانش طراحی لوگو را بیاموزید

پیش تر گفته بودیم که یک لوگو مناسب لوگویی است که در عین جلب توجه و زیبایی، مفهوم یا مفاهیمی که در فکر طراح است را به خوبی منتقل کند اما این کار چطور ممکن است؟بله درست حدس زدید وی باید به یک سری دانش های اولیه مانند رنگ شناسی،ارتباط درست المان های مختلف و … آشنا باشد.

راهنمای تبدیل شدن به طراح موفق لوگو

پیشنهاد میشود مقاله 5 نرم افزار طراحی آرم و لوگو حرفه ای را مطالعه کنید

شما به عنوان کسی که قرار است طراح شود موظف هستید یک یا چنده ایده را در قالب یک نماد بدون هیچگونه صحبتی انتقال دهید و آن نماد باید ساده نیز باشد!این اوج هنر است و بهای فرا گرفتن آن،صبر،حوصله و فراگیری دانش های بنیادی است.اما آیا دانش های تئوری و پایه ای کافی هستند؟قطعا خیر.برای تبدیل شدن به یک طراح موفق لوگو،همزمان با یادگیری مسائل پایه ای،کار با نرم افزار های طراحی را نیز یاد بگیرید.سعی کنید تحقیقات لازم را درباره این نرم افزارها انجام دهید و سپس به یادگیری کار با آن بپردازید.برای شروع می توانید بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو تهیه شده توسط لوگونشان را مطالعه نمایید.

باید بدانید که یک طراح موفق،سختی های زیادی را تحمل کرده است تا به آن جایگاه رسیده است و این حرفه یکی از چالش بانگیزترین زمینه های کاری است.عموما مشتری های شما خودشان نمی دانند که به دنبال چه هستند و شما با دانشی که از حوزه های مختلف فرهنگی،تاریخی،هنری و .. جمع آوری کرده اید،باید یک تصوری را برای خود ایجاد کنید و آن را برای مشتری توضیح دهید.این را بدانید که ماند هر طراح دیگری در مسیر خود خستگی یا نا امیدی ممکن است سراغ شما بیاید اما چیزی که مهم است ادامه دادن به مسیر انتخاب شده تحت هر شرایطی است.بنابراین اگر احساس می کنید که انگیزه شما از ورود به این رشته چیزی جز علاقه است،بدانید که ممکن است انگیزه ای در شما باقی نماند و در میان مسیر جا بزنید.

همچنین شما باید کاملا با ترند های روز آشنا باشید تا بتوانید از آنها تا جای ممکن فاصله بگیرید!حتما می پرسید چرا و شاید تعجب کرده باشید و در پاسخ می توانم این را بگویم که یکی از اصول طراحی لوگو این است که وابسته به زمان نباشد.یعنی اگر یک لوگوی خارق العاده خلق کردید،50 سال دیگر هم فوق العاده باشد و مردم از آن لذت ببرند.

اصل دیگری که باید با آشنا باشید این است که طراحی لوگو به شدت رقابتی است و برای رسیدن به جایگاه های قابل قبول علاوه بر انگیزه که به آن اشاره شد،حتما باید اعتماد به نفسی به جا داشته باشید و علاوه بر آن با خلاقیت خود از دیگران پیشی بگیرید.

یادگیری روش ها و تکنیک ها و مفاهیم مختلف

هر چه سریع تر آموزش دیدن را شروع کنید.اصلی ترین مهارت هایی که باید داشته باشید را از منابع معتبر بیاموزید و آنها را مدام تمرین کنید.اینکه چطور آنها را فرا بگیرید اهمیت ندارد پس اگر با یوتوب راحت هستید می توانید به صورت رایگان از صفر شروع کنید و یا اگر به دنبال اساتید مطرح و آموزش حضوری هستید ،در دوره های آموزشی معتبر شرکت کنید.

یک سوالی که می تواند برایتان پیش آمده باشد این است که آیا مدرک طراحی اوگو و یا اعتبار آن اهمیتی دارد؟ ببینید برای کارفرما مدرکی که داشته باشید ذره ای اهمیتی ندارد و فقط مهارت های شما و رزومه کاری مهم است.بنابراین اگر قصد دارید برای خودتان کار کنید،روی توانایی هایتان به عنوان یک لوگو دیزاینر تمرکز کنید و مطمئن باشید سفارش طراحی لوگو زیادی خواهید داشت.اما مدرک هم می تواند مزایای خودش زا داشته باشد.به عنوان مثال اگر در دوره های معتبر بین المللی به صورت آنلاین شرکت کنید و موفق به دریافت مدرک شوید،توسط آن می توانید برای جایگاه شغلی خارجی اقدام کنید و توسط آن مهاجرت کنید.شرکت های داخلی نیز ممکن است برای استخدام از شما مدرک دانشگاهی یا موسسه ای درخواست کنند اما اکثرشان معمولا فقط توانایی های شما را در نظر می گیرند و جای نگرانی نیست.

2. یک رزومه قوی و تاثیرگذار بسازید و برند شخصی خود را به وجود بیاورید

رزومه و پورتفولیو اولین چیزی است که مشتریان شما از شما درخواست خواهند کرد تا با توانایی های شما آشنا شوند.حال برای مبتدیان و تازه کاران چاره چه می تواند باشد؟

واقعیت این است که بهترین فرصت برای شما به وجود آمده تا از همین ابتدای کار روی برند شخصی خود کار کنید.اول اینکه برندسازی مقدماتی خود را انجام دهید و سپس برای افزایش اعتبار آن به دنبال استراتژی های مختلف باشید.به عنوان مثال،هر پروژه ای را که قبول می کنید،ساعت ها پشت آن فکر کنید و وقت بگذارید.اشتباه بزرگی است اگر بخواهید از همین ابتدای مسیر،اصطلاحا لوگوهایتان را ماسمالی کنید.توجه کنید اگر مشتری از شما راضی باشد،خود او به طور مستقیم یا غیر مستقیم مشتری جدیدی خواهد آورد و همین تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین روش های افزایش برند حسوب می شود.

ساخت پورتفولیو از الزامات تبدیل شدن به طراح موفق لوگو

چگونه اعتبار برند خود را از همین ابتدای کار بالا ببریم؟

همانطور که گفتم باید مشتری را راضی نگه دارید.برای اینکه مشتری به خواسته اش برسد اولین کاری که باید بکنید این است که مشتری را خوب بشناسید.مهارت های اجتماعی خود را بالا ببرید و با مشتری با صبر و حوصله،دوستانه و محترمانه گفت و گو کنید.در مورد کسب و کار مورد نظرش بپرسید و ببینید چه ارزش ها،سلایق و روحیاتی دارد.

بعد از اینکه کاملا با کارفرما ارتباط گرفتید،کار را به بهترین شکل شروع کنید و واقعا وقت بگذارید.حتی اگر قیمت توافق شده کم بود حداقل برای برند خودتان هم که شده دل بسوزانید و نهایت تلاش خود را بکنید تا لوگویی فوق العاده تحویل دهید.می دانیم که ممکن است برایتان سخت باشد اما به شما قول می دهیم در طولانی مدت با برندی که ساختید می توانید پول زیادی در بیاورید.

نکته دیگری که در برندسازی اهمیت دارد حضور مستمر در فضای مجازی و تعامل با مردم عادی است.اثرات هنری خود را با بقیه به اشتراک بگذارید و در حوزه کاری مرتبط به بحث و گفتگو بپردازید.اگر دانش بالایی داشت هباشید قطعا در گفتار و نوشتار شما مشخص خواهد شد و احترام شما نزد بقیه بالا خواهد رفت.به هیچ وجه این قسمت را کم اهمیت در نظر نگیرید چرا که طراح لوگو حرفه ای نیز نه تنها در این شبکه ها حضور پررنگ دارند بلکه از راه های دیگری مانند تولید محتوا در وبسایت و تبلیغات مختلف مشغول به کسب اعتبار هستند.

یکی از کارهای خلاقانه برای برند های نوپا که می تواند به افزایش اعتبار برند آنها کمک بزرگی بکند،طراحی آرم برای کسب و کارهای کوچک و ضعیف از لحاظ اقتصادی است.نه تنها صاحب کسب و کار از برند شما صحبت خواهد کرد،بلکه با به اشتراک گذاری این حرکت زیبا و اعلام اینکه به کسب و کارهای کوچک کمک خواهید کرد،مردم شدیدا واکنش های ثبتی به شما نشان خواهند داد و در عرض مدت زمان کم شاهد بالا رفتن تعاملات پیج خودتان و در نتیجه افزایش اعتبارتان خواهید بود.

پیشنهاد میشود مقاله ویژگی های نرم افزار طراحی آرم و لوگو حرفه ای را مطالعه کنید

3. شبکه ای بزرگ بسازید!

بگذارید تجربه ای گرانبها از افراد مختلف به شما تازه کاران و علاقه مندان آماده ورود به طراحی لوگو انتقال بدهم.نه تنها در این حرفه،بلکه در تمامی شغل ها ساخت ارتباطات گسترده کاری و یک شبکه کمک زیادی به پیشرفت شما خواهد کرد.طراحان لوگو به دلیل شغلی که دارند،با افراد زیادی ارتباط خواهند داشت و به شما توصیه می کنیم از همین ابتدای کار،دفتری تهیه کنید یا از اکسل استفاده کنید و نام،حوزه کاری و شماره تماس هایشان را در جایی ثبت کنید.

شبکه سازی به خصوص در قسمت همکاران اگر باشد به شدت کمک کننده خواهد بود به طوری که روزی ممکن است به مشکلی بخورید و می توانید از شبکه خود درخواست کمک کنید و یا شبکه می تواند به شما پیشنهاد های شغلی و پروژه های بزرگی معرفی کند.البته ساخت شبکه نیازمند وقت گذاشتن و ارتباطات سالم است.به این فکر نباشید که فقط مصرف کننده هستید بلکه در خیلی جاها باید به شبکه خود کمک هم بکنید.برای ساخت شبکه بزرگتر می توانید در دوره های کارآموزی شرکت کرده و با همه ارتباط بگیرید و یا در همایش ها و رویداد های مرتبط با طراحی لوگو شرکت کنید و به دنبال فرصت برای گسترده کردن شبکه خود باشید.

شبکه سازی برای افراد تازه کار در طراحی لوگو

طراح لوگو شدن ایده خوبی نیست اگر:

  • کم حوصله هستید
  • به طراحی علاقه ندارید
  • به دنبال رسیدن به پول زیاد در مدت زمان کم هستید
  • ظرافت لازم را ندارید
  • خلاقیت کمی دارید
  • به جزئیات توجه نمی کنید
  • در کار خود جدی نیستید
  • زود کلافه می شوید (نمی توانید با مشتری تعامل کنید)

پیشنهاد میشود مقاله 4 نرم افزار حرفه ای طراحی لوگو برای اندروید را مطالعه کنید

سخن نهایی

در این مقاله سعی شد یک نقشه راه جامع برای کسانی که مصمم هستند وارد حرفه طراحی لوگو بشوند رسم شود.امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی به شما داده و شاهد موفقیت های روز افزون شما در این حوزه باشیم.

هر چه سریع تر تحقیقات خود را به اتمام برسانید و در صورتی که تصمیم گرفتید طراح لوگو شوید،پر قدرت شروع کنید و یادگیری ها را جدی بگیرید.سپس رزومه ای برای خود بسازید و سعی کنید کار را حرفه ای انجام دهید تا پپروژه های بیشتری به سمت شما سرازیر شود آنوقت است که می توانید آهسته آهسته قیمت های خود را بالا ببرید.

 

بستگی دارد چه کیفیتی مد نظرتان باشد.اگر می خواهید  یک طراح متوسط و یا حتی ضعیف باشید با یک مقدار دانش محدود می توانید کار خود را شروع کنید اما برای موفقیت های بیشتر،حتما باید مطالب این صفحه را جدی بگیرید و برای کار خود دلسوزانه تلاش شبانه روزی کنید و مطمئن باشید که بالاخره روزی حاصل دسترنج هی خود را خواهید دید.

باز هم بستگی به کلاس کاری و سطح پروژه های شما دارد.اگر کاری یونیک و حساب شده تحویل دهید و حرفه ای رفتار کنید به درآمدهای بالا خواهید رسید.

صرفا خلاقیت و علاقه به طراحی نمی تواند تضمین کند که شما طراح موفقی در زمینه لوگو خواهید شد لبکه باید حتما تلاش و پشتکار زیادی در این زمینه داشته باشید و صبر را نیز چاشنی تمام فعالیت های خود قرار دهید.به عبارتی دیگر از مسیر لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه طراحی

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید

شروع سفارش

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید