لوگونشان
ویژگی مهم نرم افزار طراحی لوگو

ویژگی های نرم افزار طراحی آرم و لوگو حرفه ای

جدول محتوا

ویژگی های ضروری برای نرم افزار طراحی آرم و لوگوی حرفه ای بحثی است که در این نوشته به طور کامل و مختصر توسط لوگونشان بیان خواهد شد.همانطور که می دانید،نرم افزارهای طراحی آرم و لوگو زیادی وجود دارند و به نوعی گزینه ها برای طراحان زیاد است.اما باید دید آیا همه این نرم افزارها برای طراحی حرفه ای آرم مناسب هستند؟مهم ترین ویژگی های نرم افزار طراحی آرم و لوگو حرفه ای چیست؟در ادامه به این ویژگی ها اشاره کرده ایم.

پیشنهاد میشود مقاله 5 نرم افزار آرم و لوگو حرفه ای را مطالعه کنید

لوگوی خروجی از نرم افزار برداری است (وکتور)

به جز پروژه هایی خاص و یا معدود مواردی که مشتری صراحتا اعلام می کند لوگوی پیکسلی نیاز دارد،اکثر پروژه های لوگو باید برداری باشند.اما چرا وکتور بودن فایل نهایی اهمیت دارد؟دلیل آن این است که کارفرما لوگو را در هرجایی می تواند استفاده کند.اگر فقط قرار بود لوگو در کارت ویزیت های کوچک چاپ شود،شاید این امکان وجود داشت به صورت پیکسلی پروژه را نهایی کرد اما لوگو مکن است با اندازه بزرگ در یک تابلو در دفتر کار نصب شود و یا در اسکیل های بزرگتری مانند بیلبورد های تبلیغاتی سراسر شهر قرار داده شود.

از آنجایی که عاقلانه نیست برای هر سایزی یک طراحی انجام شود،نرم افزارهایی هستند که طراحی را به صورت برداری انجام می دهند و این ویژگی باعث می شود تا اسکیل بی نهایت عکس بدون ذره ای افت کیفیت بزرگ شود.از این جهت مهم ترین ویژگی نرم افزار طراحی لوگو را وکتور بودن فایل نهایی می نامیم.

ویژگی مهم نرم افزار طراحی لوگو

وکتور های مزایای بسیاری دارند و دو تا از بهترین مزایای آن قابلیت ویرایش در هر کدام از لایه ها و همچنین قابلیت استفاده در فوتوشاپ است.مهم ترین نرم افزارایی که برای تولید وکتور می توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • نرم افزار illustrator
  • نرم افزار Sketch
  • نرم افزار Affinity (پیکسلی و برداری همزمان)
  • نرم افزار corel

ساده بودن در عین کاربردی بودن نرم افزار (کاربر پسند)

هر چقدر کار با نرم افزار ساده تر باشد و در عین حال تمام نیازمندی های یک طراح لوگو حرفه ای را پاسخگو باشد آن نرم افزار بهتر است.البته این قسمت برای افراد مبتدی و علاقه مند به ورود به این حوزه اهمیت بیشتری پیدا می کند.

معمولا کار با این نرم افزار ها اینگونه است که المنت ها و بخش های مختلف با نشانگر موس کشیده می شود و در جای مورد نیاز استفاده می شود.اینکار باعث می شود بسیاری از دشواری ها کاشه یابد و کاربر احت تر با نرم افزار مورد نظر خود لوگو طراحی کند.

ویژگی های ضروری برای نرم افزار طراحی لوگو

قیمت نرم افزار

البته این بخش شاید اهمیت زیادی برای هموطنانمان نداشته باشد چرا که تمامی برنامه ها به صورت کرکی می توانند دانلود شوند و در ایران به دلیل نبود قوانین کپی رایت محدودیتی در این زمینه نخواهد بود.اما اگر در خارج از کشور هستید و یا عادت دارید همه کار ها را به صورت اصولی و تماما حرفه ای انجام دهید،حتما باید قیمت را مد نظر خود قرار دهید.

به عنوان مثال اگر تازه کار هستید و بودجه مناسبی برای خرید یک نرم افزار طراحی لوگو ندارید،بهتر است از نرم افزار های رایگان یا ارزان قیمت استفاده کنید.ضمنا با خرید نرم افزار طراحی نشان می توانید از خدمات پشتیبانی آن استفاده کنید و در هر کجا که به مشکل خوردید سریعا از بخش پشتیبانی کمک بخواهید.

یکی از بهترین پیشنهاد ها می تواند نرم افزار Canva باشد چراکه قیمتی حدود 120 دلاری در سال دارد.این قیمت حدودا از نصف قیمت ایلاستریتور هم کمتر است!

ویژگی های نرم افزاری

قطعا نرم افزار مناسب برای تکمیل خدمات طراحی لوگو باید نیازهای طراح را برطرف کند و قابلیت های قابل قبولی داشته باشد.حتما در مورد نرم افزار خود تحقیق کنیدو خبر خوش این است که معمولا اکثر این برنامه دارای دوره های رایگان استفاده کوتاه مدت هستند که می توانید آنها را تست کنید و ببینید که آیا می توانید تمامی پروژه های خود را با آن انجام دهید؟

پیشنهاد میشود مقاله چگونه یک طراح لوگو شوم را مطالعه کنید

سخن نهایی

ویژگی های نرم افزار طراحی آرم و لوگوی حرفه ای در این نوشته بررسی شد.حتما موارد گفته شده در خرید و یا دانلود های خود لحاظ کنید چرا که در طراحی لوگو بسیار کمک خواهد کرد.همچنین اگر آشنایی زیادی با نرم افزارها ندارید می توانید از مقالات دیگر ما استفاده کنید و از ویژگی های هر کدام از این برنامه ها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه طراحی

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید

شروع سفارش

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید