لوگونشان
لوگو گیمینگ فناتیک - لوگونشان

طراحی لوگو گیمینگ

جدول محتوا

اهمیت طراحی لوگو گیمینگ موضوعی داغ است که قصد داریم امروز به آن بپردازیم.در سال های اخیر به شدت جامعه گیمرها فعال تر شده اند و روز به روز مخاطبان زیادی به این صنعت می پیوندند.برند هایی که مرتبط با موضوع گیم هستند،باید اهمیت طراحی لوگو گیمینگ را درک کنند چرا که هر صنعتی که مخاطبان زیادی داشته باشد،پتانسیل بالایی برای درآمد و گردش پول دارد و در کشورهای پیشرفته نیز شاهد تبلیغات نجومی و درآمدزایی های کلان از این صنعت هستیم.

طراحی لوگو گیمینگ

خوشبختانه می توان گفت ایرانیان نیز در مراحل مقدماتی درآمدزایی کلان هستند و این بهترین فرصت است که شما به فکر طراحی لوگو گیمری برای تیم یا برند خود باشید.همانطور که بارها اشاره کرده ایم،خدمات طراحی لوگو را باید به گونه ای دریافت کنید که مناسب ترین و تاثیر بخش ترین خروجی را دریافت کنید.

داشتن یک لوگوی تاثیرگذار گیمری نقش بسیار حیاتی برای شرکت یا برند شما خواهد داشت.لوگو دقیقا همان چیزی است که شما را از رقیبانتان جدا می کند و یک مارکتینگ بی نظیر و موثر است.علاوه بر موارد گفته شده،لوگوی گیمینگ بسیار می تواند در تاثیر شما بین مخاطبان و شهرتتان تاثیر گذار باشد. 

چگونه یک لوگوی گیمینگ مناسب به شما سود رسانی می کند؟

لوگوی شما اولین تاثیر و مهمترین تاثیر را روی مخاطب می گذارد.مخاطبان لوگوهای گیمینگ یا بیندگان استریم های استریمرهای معروف هستند یا به صورت مداوم بازی های تیم مورد علاقه شان را دنبال می کنند که اکثرا از جوانان و نوجوانان هستند.بنابراین با یک طراحی هوشمندانه می توانید دل مهم ترین قشر جامعه یعنی جوانان را بدست بیاورید و محبوبیتی عمومی ایجاد کنید.

  • اثربخشی اول: شاید اگر یک لوگوی مناسب نداشته باشید،هر چقدر هزینه و تلاش کنید نتوانید در دل بیننده جا باز کنید چرا که تاثیر اولیه اشتباه و منفی از طرف لوگو گذاشته شده است.
  • حرفه ای می شوید: در دنیای پر از رقابت امروزی،اگر حرفه ای به نظر نیایید،به راحتی جایگزین می شوید چون گزینه های بسیار زیاد و حرفه ای دیگری یافت خواهند شد.
  • افزایش فروش محصولات : حاضریم با شما شرط ببندیم که حداقل سی درصد از خریداران موس های ریزر،فقط به خاطر آرم و لوگوی این برند رو موسشان این موس ها را می خرند.لوگو گیمینگ مناسب قابلیت چاپ روی هر چیزی دارد و به آن زیبایی می بخشد.

پیشنهاد میشود مقاله معرفی برترین لوگو های جهان را مطالعه کنید

چگونه طراحی لوگو گیمینگ مناسب انجام دهیم؟

حال که اهمیت طراحی لوگو گیمینگ برای شما مشخص شد،قدم بعدی این است که ببنید چگونه می توان یک لوگو گیمینگ مناسب را انتخاب کرد و به شما قول می دهیم این انتخاب ماجرا جویی ای هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

قبل از هرگونه اقدام یا پرداخت،یادتان باشد که می توانید یکی از مسیرهای زیر را در پیش بگیرید:

  • دنیای فانتزی را به لوگو خود بیاورید: بسته به علاقه مخاطبانتان می توانید از این نوع لوگو استفاده کنید و به آنها نشان دهید که چقدر دنیای بازی می تواند شگفت انگیز و هیان انگیز باشد.
  • لوگو گیمینگ بامزه و فان: بسته به نوع کار شما در صنعت گیم این نوع لوگو می تواند تاثیر خوبی داشته باشد.به عنوان مثال اگر استریمری فان هستید و خنده بر لب مردم می آورید،شاید این لوگو ایده بدی نباشد.
  • مینیمال اما خفن! – لوگوی مینیمال از آنچه فکر می کنید تاثیرگذار تر است.هر چه لوگو مینیمال شما با فکر طراحی شده باشد و زیبایی منحصر به فرد خود را داشته باشد،زودتر به دل مخاطب می نشیند.
  • متشکل از نمادها 
  • نمایانگر قدرت – به قول گیمرها لوگو های Savage و گنگ بالا هم گاهی می تواند نشان دهنده قدرت بالای برند باشد.این قدرت می تواند در مهارت بالای یک تیم،استریمر یا کیفیت محصولات گیمینگ باشد.

لوگو گیمری یا لوگو گیمینگ؟

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب روش طراحی لوگو بازی،این است که ببینید اصلا در چه صنفی دارید کار می کنید و مخاطبان شما چه کسانی هستند.منظور این است که روند طراحی لوگو برای یک تیم،کمپانی تولید کننده محصولات بازی،یک استریمر یا یوتوبر همه با هم فرق می کنند.برای هر کدام از این قشر ها باید فاکتور های زیر به صورت مناسب به کار رفته شود:

  • رنگ: اغلب احساسات و عواطف خاصی را القا می کند و می تواند برای جذب مخاطب خاص نسبت به دیگران استفاده شود.

  • شکل: هر چه شکل ملایم تر و نرم تر باشد احساس دوستی بیشتری القا می کند.البته برای همه ممکن است این پارامتر مناسب نباشد و از شکل های خشن تری استفاده شود.در برخی موارد از شکل های خاصی استفاده  می شود که می توان یک مفهوم یا کد خاصی از برند شما را به مخاطب القا کند.
  • تایپوگرافی: در انتخاب فونت هم باید توجه ویژه ای داشته باشیم.فونت ها باید به گونه ای ترکیب و استفاده شوند که قشر جوان حامعه را جذب خود کند.
طراحی لوگو گیمری

بررسی چند لوگوی گیمینگ موفق در جهان

لوگوی فناتیک

یکی از بهترین تیم های ورزش الکترونیکی در جهان فناتیک (یا فنتیک) است که در سال 2004 کار خود را شروع کرد.این کمپانی که اصالت انگلیسی دارد،می توان گفت کی از بی نظیر ترین لوگوها را در صنف کاری خود دارد.

احتمالا این تیم از بهترین طراح لوگو حرفه ای استفاده کرده و توانسته خود را تا به این اندازه محبوب کند.جالب است بدانید حدود 50 درصد از طرفداران این تیم به خاطر لوگو و ترکیب رنگ جذاب این تیم و البته عملکرد خوب آنان طرفدار این تیم شده اند.

لوگو گیمینگ فناتیک - لوگونشان

لوگوی فناتیکی که در این صفحه می بینید،آخرین نسخه و آپدیت ترین آن است چرا که تغییرات جزئی ای روی آن اعمال شده و به سمت مینیمال تر شدن،ساده تر شدن و مونوگرام تر شدن رفته است.این لوگو نماد یک سامورایی ایهام برانگیز است که نشان دهنده جنگجویی این تیم است.

اگر به جزئیات طرح نگاه دقیق تری بیندازیم می بینیم که لوگوی فنتیک از دو حرف J به صورت آیینه ای تشکیل شده و رنگ لوگو نیز به رنگ نارنجی است.رنگ نارنجی می توان گفت هویت این تیم تبدیل شده و انتخاب بسیار عالی ای بوده است چرا که نارنجی همزمان با ترکیب شدن اشکال تیز ،احساس قدرت و پیشرفت را می دهد.همچنین نارنجی به معنای تعامل و صمیمیت است و نشان می دهد که تمام اعضای تیم در عین صمیمیت با هم تعامل فعالی داشته و همه برای بردن می جنگند.

پیشنهاد میشود مقاله لوگوتایپ را مطالعه کنید

لوگوی لاجیتک

یکی از پر حاشیه ترین لوگوهای دنیای گیم،لاجینک است که تغییرات بسیا زیادی روی لوگوی خود انجام داده است.در هر یک از این تغییرات لاجیتک قدمی در جهت ساده کردن لوگوی خود برداشته است.همانطور که می بینید لوگوی نهایی آنها بسیار ساده است و حتی قرار است ساده تر هم بشود!به گفته برخی منابع،از این پس روی محصولات این شرکت عبارت logi خواهد آمد.

لوگوی لاجیتک

نکته ای که می توانیم برداشت کنیم این است که اگر تولید کننده محصولات گیمینگ هستید،می توانید از لوگوهای نوشتاری استفاده کنید و آن را مینیمال و ساده کنید.اگر این مورد را رعایت کنید،بهتان قول می دهیم برند شما در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

لوگوساز رایگان گیمینگ آری یا خیر؟

شاید یکی از متداول ترین سوالات این باشد که آیا استفاده از لوگوسازهای مخصوص گیمرها که به صورت رایگان در اینترنت قرار دارند استفاده کنیم یا خیر؟پاسخ کاملا بستگی به شرایط شما دارد.

اگر قصد دارید در تورنومنت یا مسابقاتی شرکت کنید و مسئول آن از شما لوگو برای تیم می خواهد و شما قصد ندارید روی تیم خود به صورت حرفه ای کار کنید و برای آن هدف یچینید،استفاده از این لوگوهای آماده نه تنها بد نیست بلکه سرمایه زیادی را برای شما حفظ می کند.در یک صورت دیگر هم استفاده از این لوگو ها مانعی ندارد و آن هم این است که شما قصد حرفه ای شدن و درآمد بالا را دارید اما هم اکنون سرمایه لازم را ندارید.به راحتی یک لوگوی رایگان در سایت های خارجی و داخلی بسازید و پس از گذشت زمان می توانید برای سفارش طراحی لوگو اختصاصی اقدام کنید.

لوگوساز گیمینگ رایگان - لوگونشان

اما چه زمانی نباید سراغ این لوگو ها بروید؟اگر قصدتان جدی است و می خواهید به درآمد بالا برسید یا برند بشوید،برای شما افت دارد از لوگوهای رایگان استفاده کنید!کلاس کاری خود را حفظ کنید و گامی به سمت حرفه ای شدن بردارید و برای لوگو خود وقت و هزینه خرج کنید.

متاسفانه لوگوسازهای رایگان گیمینگ از قالب های آماده استفاده می کنند و بسیاری از آنها شبیه هم هستند و استفاده در سطح بالا برای مخاطبان گسترده اصلا پیشنهاد نمی شود.

پیشنهاد میشود مقاله خصوصیات لوگو ورزشی را مطالعه کنید

سخن نهایی

اگر در کار خود جدی هستید،همین حالا برای طراحی لوگو گیمینگ اقدام کنید.جزئیات کار خود را با طراحان لوگونشان به اشتراک بگذارید تا بهترین خروجی ممکن را تحویل گرفته و برند خود را در ذهن همه ثبت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه طراحی

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید

شروع سفارش

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید