لوگونشان
اشتباهات رایج در طراحی لوگو حرفه ای

5 اشتباهات رایج طراحی لوگو حرفه ای

جدول محتوا

زمانی که قصد دارید برای استارت آپ خود یا شخص دیگری طراحی لوگو حرفه ای انجام دهید باید چندین اصل مهم را در طراحی لوگو رعایت کنید. اما در این روز ها بسیاری از افراد تازه کار در حوزه طراحی لوگو اشتاباهات متعددی انجام می دهند که کیفیت طراحی لوگو را کاهش می دهد. شما می توانید با مطالعه این مقاله دیگر این اشتباهات رایج در طراحی لوگو را مرتکب نشوید. شما برای طراحی یک لوگو استاندارد باید بسیاری از اصل های طراحی لوگو مانند سادگی را رعایت کنید، اما چندین اعتقاد غلت در طراحی آرم وجود دارد که امروز در لوگونشان به آنها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد دارید این اشتباهات رایج را مرتکب نشوید خواندن این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو حرفه ای

لوگویی که توسط شما طراحی می شود باید بیان گر آن کسب و کار باشد تا مخاطبان هدف آن برند بتوانند به راحتی اهداف و ماموریت های برند را درک کنند. آرم و نشان طراحی شده باید برند مورد نظرتان را از بقیه رقبا متمایز کند. لوگو باید دقیقا مانند پرچم برای برند باشد تا اقتدار بند را نمایان کند. شما می توانید با تحلیل و بررسی لوگو های موفق ایرانی و خارجی مانند لوگو نایک یا لوگو تویوتا، نام و تصویر برند خود را در ذهن مخاطبان خود ماندگار سازید.

لوگو باید تصویر داشته باشد

بسیاری از طراحان حرفه ای آرم بر این باورند که نیازی نیست که لوگو دارای تصویر باشد و همان طور که در بسیاری از نشان تجاری برند ها مشاهده می کنی، لوگو ها از تصویر برای آرم برند خود استفاده نمی کنند و همچنان تاثیر گذار و جذاب هستند. اما از زاویه دیگری نمی توان گفت که استفاده از اشکال جزو یکی از اشتباهات رایج در طراحی لوگو است. ممکن است در برخی از مواقع یک تصویر بهتر از یک لوگو در ذهن مخاطبان و مشتری های یک برند بماند.

شما می توانید برای اینکه از اشتباهات رایج در طراحی لوگو جلوگیری کنید، می توانید از یک تصویر مرتبط با برند در طراحی آرم استفاده کنید تا لوگو نتیجه دلخواه شما را داشته باشد. سعی کنید از تصویری برای نشان تجاری برند خود استفاده کنید که بتوان در انواع اندازه ها و سایز ها مورد استفاده قرار بگیرد و در عین حال همان تاثیر را بر روی مخاطبان بگذارد. اگر برای برند خود تصویر خاصی را در نظر ندارید می توانید با مراجعه به لوگوی رقبای خود از آنها الهام بگیرید. اما باید توجه داشته باشید که لوگویی که طراحی می کنید کپی از آب در نیاید که این امر جزو یکی از اشتباهات رایج طراحی لوگو می باشد.

اگر از تصویر درستی استفاده می کنید نیازی به نام برند نیست

هنگامی که شما از یک تصویر مناسب و استاندارد برای طراحی نشان تجاری برند خود استفاده می کنید نیازی ندارید از نام برند استفاده کنید؛ زیرا این امر باعث شلوغ شدن لوگو می شود که جزو اشتباهات رایج در طراحی لوگو می باشد. شناخت و درک لوگو یا آرم تجاری در ذهن مشتری های هدف نیاز به تکرار مداوم و بسیار دارد. در برخی از برند ها و یا شرکت های بزرگ مانند لوگو تبسی می توانید تصویر های مناسب در لوگو را مشاهده کنید. این شرکت ها برای طراحی لوگو خود از نام برند استفاده نکرده اند و با این حال هنوز هم تاثیر گذاری خاص خودشان را نیز دارند زیرا مخاطبان این برند ها را به خوبی شناخته اند. در صورتی که تصویر لوگو شما بسیار ساده بود می توانید نام برند را به صورت استاندارد پایین و یا گوشه لوگو خود درج کنید تا خوبی در ذهن مخاطبان بماند و اگر زمانی قصد داشتید نام برند را از لوگو حذف کنید می توانید در بروزرسانی های بعدی این کار را به نحو احسنت انجام دهید.

استفاده از تصاویر مرتبط

استفاده از تصویر مرتبط با کسب و کار

زمانی که که می خواهید برای خود برند سازی کنید و طراحی لوگو حرفه ای انجام دهید می توانید از اشکال هندسی مشابه با رقای خود استفاده کنید. برای مثال اگر برای سازمان شهرداری قصد دارید لوگو طراحی کنید می توانید از اشکالی مانند طبیعت یا درخت استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که لوگو برند شما زمانی تاثیر گذار است که شرکت شما را از سایر رقبا متمایز سازد. اما اگر قصد دارید از روش های کلیشه ای و قدیمی برای لوگو برند خود استفاده کنید، لازم نیست وسواس خاصی به خرج دهید . فقط تنها لازم است که لوگویی که توسط شما طراحی شده است تاریخ انقظائی نداشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت باید پس از گذشت زمان دوباره طراحی لوگو را انجام دهید و از تاثیرگذاری لوگو شما کاسته خواهد شد و این مورد نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی لوگو بوده است.

شما برای تبلیغات و برند سازی می خواهید لوگو برای شرکت خود طراحی کنید، اگر قرار باشد آن لوگو را به سرعت تغییر دهید در امر بازاریابی قطعا به مشکل خواهید خورد زیرا مخاطبان اعتمادشان را نسبت به برند شما از دست می دهند. اما این موضوع به این معنا نیست که هیچ وقت لوگو کسب و کار خود را آپدیت نکنید. اما باید یک ریبرندینگ درست را برای کسب و کار خود انجام دهید. برای مثال شرکت های بسیار بزرگ مانند گوگل یا لوگو پورشه نیز چندین بار لوگو های خود را به دست طراح لوگو حرفه ای آپدیت کررده اند، اما شکل اصلی لوگو را از دست نمی دهند و تنها قسمت های کوچک لوگو را تغییر می دهند که باعث می شود برند شما پویا تر و فعال تر به نظر برسد.

سعی کنید برای جلوگیری از کاهش عمر لوگو، لوگو های برند های قبا را بررسی کنید و از اشتباها رایج در طراحی لوگو آنها صرف نظر کنید.

استفاده از پالت رنگی نامناسب

برای استفاده از رنگ ها در طراحی لوگو باید مقداری تحقیق کنید؛ زیرا هر کدام از رنگ ها برای خود معنا و مفهوم خاصی را به مخاطبان می رسانند و اگر شما از پالت رنگی مناسبی استفاده نکنید موجب سردرگمی مخاطب خواهد شد که یکی از مهم ترین اشتباهات رایج در طراحی لوگو محسوب می شود. بسیاری از طراحان لوگو حرفه ای ابتدا لوگو خود را به صورت سیاه و سفید طراحی می کنند و سپس پالت رنگی خود را به آرم تجاری مورد نظر اضافه می کنند. شما نیز می توانید با استفاده از این روش و مطالعه روانشناسی رنگ ها پالت رنگی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید.

از نرم افزار های غیر استاندارد استفاده نکنید

از نرم افزار های غیر استاندارد استفاده نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که طراحان تازه کار مرتکب می شوند، استفاده از نرم افزار های غیر اصولی و غیر استاندارد مانند طراحی لوگو آنلاین است. استفاده از این نرم افزار های غیر استاندارد باعث می شود طراح لوگو نتواند از ابزار های طراحی این نرم افزار ها به خوبی استفاده کند در نتیجه از کیفیت لوگو کم خواهد شد. توجه داشته باشید که برای طراحی لوگو حرفه ای باید از نرم افزارهای طراحی لوگو مانند adobe illustrator ویا  coreldrawاستفاده کنید تا بتوانید در هر مقیاسی که خواستید لوگو خود را طراحی کنید و بیشترین بهره را از ابزار های این نرم افزار های کاربردی ببرید.

اگر قصد دارید با ادوبی الاستریتور لوگو طراحی کنید و کار با این نرم افزار را بلد نیستید، می توانید مقاله طراحی لوگو با ایلوستریتور(Illustrator) با 10 مرحله را مطالعه کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله مجموعه لوگو نشان تلاش کرد که شما مرتکب اشتباهات رایج در طراحی لوگو نشوید و چندین مورد از این دسته از اشتباهات را برای شما بازگو کردیم که در طراحی های بعدی این اصول را رعایت کنید. بسیار خوب، حال که به پایان یکی دیگر از مقالات کاربردی لوگونشان رسیدیم، لازم است از شما بابت همراهی ما تشکر کنیم و امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. اگر قصد دارید طراحی لوگو برند خود را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید می توانید با توجه به نمونه کار های طراحی لوگو لوگونشان می توانید سفارش خود را در صفحه اصلی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه طراحی

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید

شروع سفارش

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و نحوه شروع سفارش لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا پیغام واتساپ ارسال کنید